Чим краще заряджати електромобіль

У наш час електромобілі дедалі набувають популярності. Але як, чим і як швидко їх можна заряджати? Адже існує багато методів і відповідних конструкцій зарядних пристроїв.

Заряджання від мережі

Перший спосіб – це проста зарядка від розетки 230 В. У цьому випадку електромобіль підключається безпосередньо до мережі. Наразі такий метод майже ніде не використовується. Він повільний та небезпечний, оскільки зарядний пристрій не “спілкується” з автомобілем. 2 кВт (8 А) – це максимальна потужність заряджання, тому для зарядки сучасного автомобіля знадобиться від 40 до 60 годин.

Зарядний пристрій від виробника

Він виглядає як кабель з невеликим блоком, що дії як випрямляч і запобіжник. Зазвичай він надається виробниками у комплекті з новою автівкою і призначений для заряджання в домашніх умовах. Час заряджання 14–16 годин. Отже, це також не найкращий варіант, бо максимальна потужність заряду лише 2,3 кВт (10 А), але вже значно безпечніший, ніж перший метод, оскільки має вбудований захист.

Настінні швидкі зарядні пристрої, точки зарядки

Це оптимальний варіант для заряджання вдома. Такі пристрої пропонують компанії SolaX та Fronius. Вони мають вхід для змінного струму, як і перші два варіанти, але найчастіше це трифазні зарядні пристрої (є також і однофазні версії). Вони постійно підключений до електромережі. Сьогодні їх використовують у в громадських місцях, торгових центрах та офісних будівлях, тому що вони не вимагають складних інфраструктури або іншого дорогого обладнання. Доступні у двох варіантах виконання:

      • конструкція з фіксованим кабелем, безкабельна конструкція, лише з розеткою.
      • Перевага версії лише з розеткою

полягає в тому, що з нею завжди можна використовувати свій власний кабель, оскільки розетка для швидких зарядних пристроїв змінного струму стандартизована по всій Європі, як і тип 2 (IEC 62196). Для старих (до 2015 року) та американських автомобілів найпоширенішою є розетка типу 1, для всіх інших випадків – тип 2. Швидкість заряджання такого пристрою сягає 22 кВт (3×32 А). Її можна обмежити лише контролером заряду, встановленим в автомобілі, якщо він не підтримує таку потужну зарядку або не є трифазним. Час заряджання 4–9 годин.

Заряджання постійним струмом

Досі ми розглядали заряджання змінним струмом 230–400 В, але зарядка постійним струмом має перевагу, оскільки може заряджати при високій напрузі до 1000 В зі споживаним струмом 150–400 А. На відміну від попереднього підходу, зарядка здійснюється вже не через контролер заряду автомобіля, а через функціонально інший механізм. Це великі, дорогі та складні пристрої, тому їх не використовують в домашніх умовах, а виключно в громадських зарядних точках. Найчастіше їх встановлюють біля автомагістралей і АЗС. Для швидкої зарядки постійним струмом не можна використовувати власний кабель.Термінал має свій спеціальний кабель – важкий, міцний та товстий через великий струм, що по ньому біжить. На жаль, не всі автомобілі сумісні з такою зарядкою. Більшість базових моделей її не підтримують. До того ж в цього методу є недоліки: висока напруга прискорює деградацію акумулятора, зменшуючи його місткість швидше, ніж у середньому. Тому швидке заряджання краще використовувати тільки під час тривалих подорожей. Адже необхідно лише 20–40 хвилин, щоб зарядити акумулятор на 80%. Через характер сучасних акумуляторів, останні 20% потребують приблизно стільки ж часу заряджання, і заряд витрачаються в основному на балансування елементів.

Роз'єми для зарядки

Для зарядки змінним струмом майже у всіх випадках використовуються роз’єми типу 2. Автомобілі з розетками типу 1 також можна заряджати за допомогою кабелю типу 1–2. Для постійного струму існує кілька рішень. CHAdeMO, який в основному використовується в Японії, має перевагу двонапрямної зарядки. Це означає, що за наявності належної інфраструктури акумулятор вашого автомобіля можна навіть використовувати для живлення будинку (під’єднавши електрокар до мережі). Автомобіль Nissan Leaf зазвичай має такі роз’єми. CHAdeMO означає ocha demo ikagadesu ka, що перекладається як “Може чашку чаю?” на позначення швидкої зарядки. Окрім CHAdeMO на автомобілях завжди є ще один роз’єм, переважно типу 2. У Європі для швидкого заряджання використовується роз’єм CCS, також відомий як Combo. Це комбіновані роз’єми типу 2. За конструкцією вони схожі на тип 2, але мають два додаткових сильнострумових роз’єми. Існує також конструкція типу 1, але вона не популярна. Комбіновані зарядні пристрої можуть називатися Combo1 та Combo2, залежно від верхнього гнізда.

Вибір зарядних пристроїв для ЕМ постійно зростає, а їх конструкція стрімко вдосконалюється. У портфоліо Solarity є зарядні пристрої від Fronius, SolarEdge, Solax Power та Wallbox. Ми завжди прагнемо знайти та надати нашим клієнтам найкращі варіанти. Якщо вам потрібна допомога у виборі пристрою для зарядки електромобілів, зверніться до наших торгових представників або фахівців служби технічної підтримки.